Restu Ibu bapa Itu SANGAT Penting.

"Assalammualaikum"

Pernah tak fikir macam mana hidup orang di Palestine. Rakan Islam kita, Pernah tak ? Kehidupan yang serba kekurangan dan penuh dengan ketakutan. Walaupun Isreal mengunakan bom tapi Palestine hanya bersenjatakan doa semata-mata.

Sesungguhnya tragedi yang menimpa penduduk Palestine merupakan isu yang melibatkan seluruh umat Islam di dunia. Kepentingan Palestine bagi umat Islam amat jelas berdasarkan al-Quran dan hadis- ia adalah bumi suci tempat ramai para rasul dilahirkan dan wafat di sana.





"Ek eleh! Budak ni tadi nak cerita pasal ibu bapa restu tu sangat penting, tapi tiba-tiba cerita pasal israel palestine, Apa kes". Okay SABAR! SABAR! SABAR! Bukannya apa cara kita seolah-seolah macam kita ni tak bersyukur duduk dekat Malaysia. Maksiat itu ini. Tiba masa Allah murka dan negara ditimpa bencana baru menyesal.

Setiap hari buka surat khabar mesti ada kes pembuangan bayi (itu orang bangang namanya). No seriously itulah bila ibu bapa kata jangan buat kau nak buat jugak. Wah ikut cakap kau je lah yang betul yang mak kau pesan tuh semua tak betul?. Bila ibu dah tak RESTU (TAKNAK) maknanya tinggalkan hubungan kau. Takpayah! Jangan sebab sedih kawin lari (Orang kawin duduk kau kawin lari), buat hubungan terlarang sampai mengandung. Then buang anak.


Pernah tak fikir perasaan bila ibu buang kita kat tepi jalan, dekat tong sampah, sumbat dalam mangkuk tandas. Kadang-kadang tak faham lah kononnya cara ini lah jalan yang paling mudah lari daripada cemuhan masyarakat sampai sanggup buang darah daging sendiri. Haiwan pon sayang anak dia sendiri


Malunya kita sebagai manusia dengan seekor BINATANG.... Kalau binatang yang Tuhan tidak berikan akal kepada mereka boleh menyayangi anak-anak mereka, apatah lagi manusia. Binatang pon ada sifat kasih sayang. Sorry lupa pulak ada segelintir manusia takde perasan kasih sayang. Manusia tuh lagi teruk dari bintang kot. Eh bukannya KOT tapi MEMANG KENYATAAN.

DOA MOHON PELIHARA IMAN HINGGA MATI :

(Tadah tangan) "Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kami rahmat dari sisi-Mu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan agama kami". AMINN
(Al-Kahfi : 10)

No comments:

Post a Comment