Bila Haiwan Pandai Berkata-kata

"Assalammualaikum"

Tuhan telah beri manusia satu anugerah yang tidak terhingga. Kita boleh bercakap, bernafas dan sebagainya. Tapi pernah tak kita fikir yang boleh ke haiwan bercakap? Eh boleh ke ? Mungkin boleh kot kalau kucing dengan kucing cakap sesama sendiri diorang faham kot. Eh ?

Kadang-kadang disebabkan aku ni suka benda yang pelik-pelik. Aku sekarang tengah mengkaji apa perbualan haiwan-haiwan semua ni. Teringin sangat nak tahu apa yang haiwan-haiwan ni semua berbual. Berbual tentang apa ? Lagi-lagi bila kucing bergaduh. Rasa nak tahu je apa yang kucing tuh cakap. Yang aku faham meow.... meow.... meow je.


Salah satu kajian yang aku buat tentang apakah perbualan haiwan-haiwan ini.


Ok fine aku tahu aku buat kajian tak masuk akal.


Setelah membuat kajian apakah perbualan haiwan-haiwan ini. Baru aku sedar yang aku telah berjaya membuat perbualan sesuka hati aku nak letak apa berdasarkan pada reaksi dan mimik muka haiwan tersedut. Kajian aku BERJAYA!!!! Yeahhh!!!!

No comments:

Post a Comment