Geli Sangat Ke Jerawat ?

 

Aku duduk keseorangan di dalam bilik sambil menaip setiap huruf yang berada pada papan kekunci untuk membuat satu entri yang sesetengah pernah alaminya dan sesetengah mungkin tidak mengalaminya. PENGOTOR, PENGOTOR, PENGOTOR itu lah cacian yang dilempar kepada orang yang kulit jerawat. Mungkin bukan sahaja jerawat tapi jerawat batu.

Apa boleh buat kalau muka sudah subur biarlah jerawat nak tumbuh mekar di muka. Sebenarnya perkataan pengotor atau dengan lebih baik lagi tidak pandai menjaga kebersihan memang bukan faktor pertumbuhan jerawat. Jerawat juga sebenarnya tumbuh sebab keturunan. Tengok ayah atau ibu jerawat anak akan mewarisi wasiat jerawat di muka. Orang yang berjerawat mesti rasa rendah diri dan tiada keyakinan. Dia jaga kebersihan. Cuci muka 4 kali sehari mungkin itu sudah membuktikan bahawa dia cukup menjaga kebersihan terutama di muka. Namun apakan daya jerawat tetap tumbuh walaupun sudah cuci muka ratusan kali. Tuhan ingin beri dugaan ataupun itu memang tanda kita sudah akil baligh. Jangan salahkan orang jerawat tidak menguruskan diri.


Jangan sebab masalah di atas ini semangat dalam diri luntur entah ke mana. Jerawat akan hilang juga cuma sabar yang perlu ada dalam diri orang yang mempunyai masalah sebegini. Kita kita cakap dalam hati kita yang aku handsome atau aku cantik walaupun keadaan aku begini. Kita yakin memang terserlah keyakinan jerawat di muka. Atomatik memang nampak jerawat bersinar-sinar bak bintang yang sangat menyinar. Kalau kita rasa jerawat yang buat kita hodoh memang atomatik kita akan kelihatan hodoh.

Jangan rasa sedih kalau berjalan bersama atau melihat orang yang mempunyai kulit seperti apple. Disebabkan awak berkulit buah durian jangan kita mula sedih, kecewa dan salahkan tuhan ataupun ibu bapa mengapa kita dilahirkan begini. Kalau muka teruk dengan jerawat sebenarnya ada orang yang lebih teruk daripada kita. Salah satu punca orang merungut pasal jerawat ialah kerap melihat cermin. Lagi kita tengok lagi kita sedih dan orang kata kalau tengok cermin seri wajah hilang kononnya tapi mungkin itu kebenaran juga.

                                                                       
                                                                    MUKA LICIN JE !!!!
         
                                                                                                                              Budak Baru Blogger,
                                                                                                                            @FaezMahadxoxo

No comments:

Post a Comment